Program wychowawczy przedszkola „ŹRÓDŁO” skupia się wokół pracy nad dobrymi nawykami, które są podstawą dalszego rozwoju osobowości. Na każdy miesiąc wybrane zostały określone nawyki z zakresu higieny, pracy, porządku itp. Lista nawyków, nad którymi pracujemy w kolejnych miesiącach, znajduje się w agendzie przedszkolnej. Dodatkowo każda grupa pracuje nad zadaniem tygodnia, które wychowawca ustala na początku każdego tygodnia. Za wysiłek włożony w wypełnianie ustaleń dzieci otrzymują pieczątki lub naklejki do agendy. Przedszkolaki, w miarę potrzeby, wspólnie z wychowawcą ustalają „zadanie dla mnie”, czyli zawierają z nauczycielem indywidualną umowę, w myśl której będą się starały skupić w sposób szczególny na jakimś drobnym aspekcie swojego zachowania. Główne elementy pracy wychowawczej są zapisywane w agendzie. Dzięki temu rodzice mogą współuczestniczyć w staraniach swoich pociech w przedszkolu i dodatkowo motywować do nich dziecko w domu.
W jaki sposób możemy nad nimi pracować?
Nawyk jest zautomatyzowaną czynnością, zatem możemy go wypracować jedynie poprzez wielokrotne powtarzanie i konsekwentne wymaganie. Zanim jednak zaczniemy wymagać, należy zaprezentować dziecku, czego od niego oczekujemy. Zaczynamy zatem od siebie. Przykład idzie z góry. J W rozwoju przedszkolaków dominują cztery sfery, w obszarze których możemy dbać o dobre nawyki, a mianowicie: higiena, posiłki, porządek, sen. Każda z tych sfer jest również obecna w życiu każdego dorosłego człowieka, zatem wypracowany nawyk Pamiętam o swoim zadaniu i dyżurze to w dorosłym życiu - obowiązkowość, odpowiedzialność, poważne traktowanie swojej pracy i powierzonych mi zadań. To, co chcemy osiągnąć, to nie tymczasowe „dobre zachowanie”, ale przestrzeganie zasad i funkcjonowanie według tych samych norm w życiu dorosłym.